loadbalancer IS muni.cz

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Duben 21 22:37:10 CEST 2006

Vaclav Bilek wrote:
: ted k  problemu... v te prednasce me zaujala cast o loadbalanceru
: webserveru, byla tam zminena jakasi technika kterou pouzili, bohuzel jsem si
: nezapamatoval o co presne slo a ted nevim co napsat do googlu :(

	Pouzivame IPVS (http://www.linuxvirtualserver.org/software/ipvs.html)
pro rozdelovani zateze. IPVS tabulky jadra konfigurujeme a working servery
sledujeme pomoci ldirectord (http://linux-ha.org/ldirectord) z projektu
Linux-HA, a rozdelovaci servery monitorujeme/prepiname pomoci heartbeatu
taktez linux-ha.org. Alternativou k heartbeatu je keepalived. Mam pocit
ze i ldirectord existuje ve vice implementacich.

-Jan Kasprzak

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
+==== DRM 'manages access' in the same way that jail 'manages freedom.' ===+