Jarni baleni ;)

Neděle Duben 23 11:38:25 CEST 2006

On Sat, 22 Apr 2006, Petr Tomasek wrote:

> Ze nevim, jak udelat ve .spec souboru funkce, protoze
> %post ma asi 45 radku a %postun skoro 60 a obhospodarovat to
> ve dvou verzich se mi opravdu nechce...

Ono je v takovém případě dobré se zamyslet, zda je opravdu dobrý nápad
takové věci provádět. :)

A pokud se bez toho opravdu nedá existovat, tak lze buď použít to define,
co zmiňoval Yenya, nebo lze, myslím, nějak rpm přesvědčit, aby skripty
načetlo ze souborů (třeba i vygenerovaných), tuším, že je to snad něco
jako %pre -f soubor.

Konečně v případě, že si vystačíte s tím, že se daná operace provádí
v %post a %preun, tak může být také dobrý nápad dát to do samostatného
souboru přibaleného dovnitř balíku a zavolat ho (akorát je potřeba si dát
pozor na to, že při upgradu bude %preun mít už novou verzi toho souboru).
Má to tu výhodu, že lze příslušnou akci spustit v případě potřeby ručně.
Přinejmenším pro účely ladění.

Mimochodem, pokud děláte nějaké symetrické aktivity, pak bych řekl, že
většinou je vhodnější dodržovat symetrii i v bodech jejich provádění, tj.
buď %post a %preun nebo naopak dvojice %pre a %postun, protože z logiky
věci obvykle vyplývá, že buď to, co děláte, má smysl po dobu, kdy je balík
plně instalovaný a provozuschopný, nebo naopak je to předpokladem k tomu,
aby mohl být balík třeba jen částečně instalovaný. Kombinace %post a
%postun je taková divná.

--Pavel Kankovsky aka Peak