Komprimovany a sifrovany image

luc xxlucas na seznam.cz
Úterý Duben 25 11:18:35 CEST 2006

Dne út 25. dubna 2006 10:58 Premysl Hruby napsal(a):
> Nezapomente ale, ze pri takovemto reseni mate spoustu nevyuziteho
> mista, protoze vzdy vytvorite souborovy system dane velikosti! takze
> velikost te sifrovane+komprimovane zalohy bude vzdy stejna - takova
> jakou si vytvorite pri zalozeni sifrovaneho disku. Tedy se vam ztraci
> nejvetsi vyhoda toho, ze je to komprimovane - zmenseni velikosti.

ano pokud se to chce zalohovat, tak velikost je rovna velikost
vytvoreneho kontejneru (partition)

> Ja bych to reseni tar+gpg nezatracoval, protoze se vsechno deje
> sekvencne -> neni potreba ukladat nejaky mezikus na disk. Extrahovat
> se da i jeden soubor (pokud si ovsem nezrsifrujete celou zalohu, a
> pak do toho nelezete treba prez mc). kuprikladu takhle "gpg desifruje
> /zaloha.tar.gz.gpg | tar xz /home/uzivatel"

i to ma sve vyhody :)
> [...]
>
> <cut>
> #!/bin/bash
>
> mkfifo /tmp/fifo
> ( tar tvf /tmp/fifo | gzip -9 | gpg parametry > /zaloha/index.gz.gpg
> ) &
>
> tar c /home | tee /tmp/fifo | gzip -9 | gpg parametry >
> /zaloha/zaloha.tar.gz.gpg
>
> rm /tmp/fifo
> </cut>
>
> Uvedene reseni berte jenom jako nastin, musely by se dodelat
> parametry gpg (z hlavy je nevim presne, a dohledat si je ostatne
> muzete sam), ochranu na bezpecne vytvoreni te fifo

truecrypt je asi vhodnejsi jako online reseni. ja sam to pouzivam na
citliva data, ktera ukladam do toho, zaloha se potom dela pouze tak, ze
zazalohuji prislusny kontejner(soubor) na pasku, dvd, cd , sit, diskove
pole, ci cokoliv jineho.

--
luc
Linux 2.6.12-17mdk-i686-up-4GB Intel(R) Pentium(R) M processor 2.00GHz