JPEG2000 pro GNOME aplikace?

Vlada Macek tuttle na sandbox.cz
Pátek Duben 28 21:16:51 CEST 2006

Precetl jsem si o kvalitnejsi verzi ztratove komprese JPEG  s nazvem
JPEG2000 (pripona JP2). ldd napraskal na ImageMagick, ze pouziva
knihovnu JasPer, ktera s timto formatem pracuje.

Hura. Zkusil jsem tedy prevest nekolik obrazku pomoci 'convert -quality
30 <in> <out.jp2>' a vysledky jsou fascinujici. Obrazky v JPEG v
subjektivne srovnatelne kvalite jsou _nekolikanasobne_ vetsi. A naopak
aby dosahl obrazek JPEG objemu predchoziho JP2, musel jsem volat
'convert -quality 2 <in> <out.jpg>' a na to uz se fakt neda koukat. :-)
Samozrejme zalezi na rozlozeni pixeliku predloze.

Zfleku bych ten format zacal pouzivat (a casem treba i pro databazi
fotek), kdyby nebyl tak malo rozsireny. Pro zacatek bych zacal svym
oblibenym prohlizecem gqview. Uz se na JPEG2000 pro nej nekdo na netu
ptal a dostal odpoved, ze ve chvili, kdy format bude umet nacitat (=
bude pro nej mit loader.so) knihovna gdk-pixbuf, bude ho umet i gqview
(a dalsi programy).

Hledal jsem neco vic o gdk-pixbuf a aktivite JPEG2000 pro nej, ale
neuspesne. Proto se chci zeptat, jestli o tematu nevite nekdo neco vic.

Ocenim odkazy na linuxove prohlizece obrazku (neco komfortnejsiho nez
display v ImageMagicku), treba presedlam.

Dik.

--

\//\/\
(Sometimes credited as 1494 F8DD 6379 4CD7 E7E3 1FC9 D750 4243 1F05 9424.)

 [ When you find a virus in mail from me, then I intended to infect you, ]
 [ since I use SW that is not distributing malware w/o my knowledge.     ]