problem s tiskarnou/kopirkou Canon imageRunner 2020

Dracula 007 dracula007 na atlas.cz
Čtvrtek Srpen 3 00:28:04 CEST 2006

Ahoj,

v praci mame kopirku Canon imageRunner 2020, ktera soucasne funguje jako
sitova tiskarna pripojena pres ethernet. Problem je ze se mi ji z linuxu
pres cups nedari z nejakeho zahadneho duvodu prinutit ke spolupraci, coz
by nebylo to nejhorsi, ale ve stejne mistnosti sedi kolegove - jeden s
Windows a druhy s Mac OS X, a oba tisknou jenom aby mi ukazali ze to
funguje.

Prvni co jsem se snazil nainstalovat je jakasi binarni ukrutnost stazena
ze stranek Canonu, zalozena na SQue. V konzoli se otevre okno silne
pripominajici Dosovou verzi Borland Pascalu, a pomoci F4 se clovek
proklikava instalaci, ktera ale v mem pripade po potvrzeni ze muj demon
je CUPS skonci s tim ze "no valid SQue network found" a nic co by se
jmenovalo SQue se mi najit nepovedlo.

Potom jsem na jinych strankach Canonu nasel ovladace udelane pres jakesi
UFR 2, ktere nastesti jsou i ve forme zdrojaku, ktere jsem po chvili
zapaseni s jejich Makefilem uspespe zkompiloval a nainstaloval. Ale
porad to netiskne ... ;(

V configu cupsu mam aktualne toto:

<DefaultPrinter iR2020>
Info Canon iR2020
Location office
DeviceURI socket://192.168.1.200:9100
State Idle
Accepting Yes
JobSheets none none
QuotaPeriod 0
PageLimit 0
KLimit 0
</Printer>

Nepsal jsem to sam, ale pridalo mi to tam KDE pri konfiguraci tiskarny
pres ovladaci centrum - tiskarnu jsem pridal jako TCP tiskarnu, KDE si
ji naslo a ja zvolil odpovidajici PPD soubor z toho UFR 2 driveru.

Pritom ale jak testovaci tisk pri konfiguraci tiskarny tak i bezny tisk
zdanlive funguje OK, az na to ze z tiskarny nic neleze. Zkousel jsem
vsechno co mne napadlo - RAW i

Po nejake dobe laborovani jsme zjistili ze ta tiskarna ma i monitorovaci
WWW rozhrani kde jsou videt jednotlive zpracovavane ulohy, ale ja se na
nej z notebooku zahadne nedostahu. Na tiskarnu se dopingnu (a v pohode
odpovida), ale kdyz zadam to http://192.168.1.200/ tak to nende - a
kolegovi s Mac OS X ktery sedi vedle to v pohode funguje. Zkousel jsem
se na to www pripojit telnetem, a pripojil jsem se. Ale z browseru se na
to www rozhrani nijak nedostanu ...

V tom www rozhrani jsme zjistili ze moje joby maji nic nerikajici
chybovy kod 'NG(#0853)' jehoz vysvetleni se nam ale nikde na netu najit
nepodarilo.

Nakonec jsme zjistili ze ta tiskarna ma jeste LPD frontu na portu (515),
ale ani tam nebyla moje snaha uspesna.

A nyni perlicka - kolega s Mac OS X ma v cupsu v podstate stejnou
konfiguraci tiskarny, ale na radku DeviceURI ma nastaveno /dev/null, coz
si vysvetluji jako potvrzeni existence cervich der - on to vytiskne do
/dev/null, coz je vlastne cerna dira, ale v ni je schovana cervi dira
jejiz druhy konec je shodou nahod na RJ-45 konektoru te tiskarny.

Jako distribuci mam Gentoo, a v domneni ze to treba pomuze jsem vsechny
dotcene aplikace (cups, ghostscript, ...) jsem aktualizoval na
nejnovejsi dostupne verz.

Sledoval jsem samozrejme i logy (hlavne /var/log/cups/error_log), ale
nic uzitecneho jsem z nich bohuzel nevykoukal (nicmene pro pripad zajmu
jsem nekolik zajimavych casti umistil na www.fuzzy.cz/error_log).

diky
Tomas