MySQL 4.1.12 a Latin_1_Swedish

Daniel Hrbac talk na advokati.biz
Čtvrtek Srpen 3 11:37:33 CEST 2006

Dobrý den,

rozhodl jsem se používat interní informační systém a za tím účelem byly
napsány stránky v php a databáze. při instalaci na vnitřní server
(Mandriva 2006.0) jsem nainstaloval mysql, apache, php - vše pouze z
instalačních zdrojů MDK. Díky mé relativní nezkušenosti mi chvilku
trvalo než se to rozběhlo ale povedlo se. Hned z počátku se projevila
nutnost selektovat podle české abecedy a mít v tabulce písmena jako Ř,ť
apod. Všechno to fungovalo až na jednu konstantu v tabulce a to "Kč" -
pořád to bylo "K?". Jako chybu jsme si našli, že v tabulkách a ve výpisu
systémových proměnných je jako znaková sada latin1_swedish..

Takže jsme se v tom začali vrtat, nastavovali stránky v my.cnf apod ale
výsledek nebyl nic moc a zejména se objevila chybová hláška Illegal mix
of collations (latin2_general_ci,IMPLICIT) and
(latin1_swedish_ci,COERCIBLE) for operation 'like'. Tak jsme googlili a
zjistili, že to je jakási chybka v MySQL, která je později opravená a e
ji teda opravit jde taky, ale jen úpravou perlového skriptu a to je tak
nějak přes naše schopnosti. prostě jsme to nějak naházeli zpátky a
funguje to tak ja to má i když to hlásí kódování swedish. podotýkám, že
mysql běží v zásadě v defaultním nastavení, případná konfigurace mě
teprve čeká.

chci se ale zeptat zda jste někdo dospěli do stejného stavu jako já,
tedy, že Vám běhá čeština tak jak má, ale přitom se to tváří že to je
švédština?

děkuji,

PS:
- ano, zkoušeli jsme celou DB udělat znova
- necítím se vůbec nadšený myšlenkou upgadovat mysql odjinud než z mandrivy

--

Daniel Hrbac
talk na advokati.biz