Podivnosti OSPF

Petr Klima klima na thenet.ch
Pondělí Srpen 7 08:54:16 CEST 2006

Zdravim,

Milan Kocián wrote:
> Dobry den,

> To by se urcite stavat nemelo (tedy pokud nezadavate nejaky nesmysl :-))
> Predpokladam, ze tim link myslite network.

==> Nemelo, ze? Link - obvykle leased copper line spojujici pouze dva
routery, IP sit s maskou /30.

> Viz. vysse.

==> Viz vyse take :-)

> To by se take stavat nemelo. I kdyz jednou se mi stalo, ze to slo jinou
> trasou a ani za nic to nechtelo jit levnejsi trasou. Na routeru, pres
> ktery to nemelo jit jsem zvysoval cenu trasy a nic. Pak az jsem zjistil,
> ze router, pres ktery to melo jit, mel podivne navazanou adjacency s
> routery v danem segmentu. Nicmene sve site na segmentu propagoval
> spravne. Pomohl restart daemona, ale to bylo gated.
> .

==> Ja vim, ze vsechno z toho uvedeneho by se nemelo stavat. Ale stava...

> O rozdeleni site toho moc nepisete, ale presto bych si tipnul na quaggu.
> Nekolikrat jsem v konferenci quaggy resil segfaulty ospf deamona, ktere
> se skoro nikomu neprojevovaly a projevovaly se jen za urcitych podminek
> a vetsinou ve vetsich sitich. Dale tam byl problem s multicasty (pri

==> No, segfaulty jsem mel taky :-) Ale vyresila to novejsi verze quaggy

> smazani ip rozsahu na rozhrani vypadlo cele rozhrani z multicast
> groupy). Nakonec jsem skoncil na verzi 0.99.4 (v ni by se meli uz jen
> opravovat chyby (dle anonnouce) s patchem na multicasty, kde me zatim
> vse chodi jak ma (nebo jak si predstavuji :-)).
> Asi prvni bych upgradnul quaggu. Minimalne na stable 0.98.6. Ve verzich
> 0.98.4 a .5 byly nejake opravy ohledne ospf.

==> Prave pracuji na verzi 0.98.6

> Na podrobnejsi diagnostiku ospf by bylo potreba porovnaval LSA databaze
> routeru po a pred zasahem. Nebo zapnout debug a sledovat co se pri te
> zmene vsechno deje.
>
> Jinak je urcite dobre precist si rfc (pokud uz jste necetl). Vim, ze je
> to dlouhe, ale budete schopen poznat co je s nejvetsi pravdepodobnosti
> chyba implementace (kdy to proste musi chodit) a kdy chyba v navrhu
> topologie. Alespon me to tak pomohlo.

==> Cetl, ale zatim ne vsechny, jenom 2328 (snad s tim cislem nekecam).
Tedy, cetl... hledal jsem tam vysvetleni jednoho pro mne magickeho
chovani. A nasel.

Tosuja
--
 Petr Klima