Podivnosti OSPF

Petr Klima klima na thenet.ch
Pondělí Srpen 7 08:45:56 CEST 2006

Hezke byt uplakane dopoledne,

Dalibor Straka wrote:
> On Tue, Aug 01, 2006 at 03:13:41PM +0200, Petr Klima wrote:
> [...]
>>
> Doporucuji vsude drzet klidne i starsi quaggu, ale _stejne_ verze.

==> Pracuje se na tom...

> V tech areach se podle vaseho zbezneho popisu moc nevyznam. Zvlastni
> peclivost je treba venovat sousedskym ip adresam. Tuzka, papir a kafe
> temer vzdy odhali chybu nejrychleji.

To po vas ani nechci, to bych vam musel ukazat celou topologii site,
cisla jsem pouzil proto, abych ukazal, ze jsou to ruzne nenulove areas.

> Ani ne, spis je dulezity router_id a jaka sit je za nim. Linka nic
> neznamena ;-).

==> Hm, ja jsem zatim nabyl dojmu, ze router-id je libovolny 32bitovy
int (tak aspon tvrdi dokumentace quaggy). A samozrejme v ramci site
jedinecny...

> Koukam, ze problem je docela komplexni ;). Zvazte, jestli se nevyplati
> rozdelit onen "the mesh" na nekolik oblasti routovanych mezi sebou
> pres BGP a uvnitr OSPF. Take je treba peclive ohodnotit spoje
> temer individualne a spravne. Je docela rozdil, kdyz date napr. wifi
> 200 bodu a ethernetu 100 nebo 500 a 100! Vyzkouseny system ohodnoceni
> je na www.czfree.net. Hezky clanek od Johanky je na www.root.cz.

==> Diky tomu, ze struktura site je opravdu takovy zmatek, je velmi
tezke stanovit nejakou hranici. Zatim jsem neprisel na to, jak ty casti
rozdelit, aniz by bylo >5 "hranicnich prechodu".

> muj konfigurak vypada mnohem jednoduseji:
> [...]

==> Jednodussi neni, pouze mate min interfacu a siti, jinak je to prast
jako uhod.

> Rip muze delat paseku, mit dva protokoly v jedne siti...

==> To je mi jasne, ale migrujeme z RIPu na OSPF a nelze to udelat na
danem poctu routeru najednou.

> Quagga umi redistribuovat i staticke routy.

==> Vim, ale statickym routam se pokud mozno vyhybam. Koneckoncu, jsou
staticke...

Tosuja
--
 Petr Klima