Problem se zamky v NFS (malicko delsi)

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Středa Srpen 9 11:10:29 CEST 2006

Zdravim vsechny vespolek !

Nenajde se tu nekdo, kdo by mi mohl poradit s nasledujicim:

Mam (kvuli uspore penez za diskovou kapacitu) Oracle databazi ulozenou na
linuxovem NFS serveru. Klientem je Solaris 9.

Donedavna byl ten server na starickem Slackware 10.0 ale s kernelem 2.6.16
(nejsem si ani jisty, jestli je pro zpusob fungovani nfsd rozhodujici verze
utilit - tady nfs-utils-1.0.6, nebo verze kernelu). V tehle kombinaci jsem
nemel s Oraclem zadny problem.

Z jistych duvodu jsem musel preinstalovat system na SLES9 a protoze mi jeho
nativni kernel nevyhovoval, mam tam ted standardni kernel 2.6.17.6.

No a tady zacal muj problem. Pri otevirani databaze doslo k chybe a v
alertlogu se objevovaly takoveto hlasky:

ORA-00202: controlfile: '/oracle/SZQ/sapdata1/cntrl/cntrlSZQ.dbf'
ORA-27086: skgfglk: unable to lock file - already in use
SVR4 Error: 46: No record locks available
Additional information: 8

Verte mi, ze ten soubor nikdo v te dobe zamknuty nemel. Takze evidentne
nejaky problem se zamykanim souboru pres sit.

Nastesti se mi podarilo najit hezky clanek o pouzivani NAS pro Oracle, kde
byla taky rada na zrychleni a to mount-optionem llock. Tim se vyhnu zamykani
souboru na serveru, ktere v tomto pripade nepotrebuju. Takze mam problem
vlastne vyreseny.

Presto, nenajde se nekdo kdo by mi byl schopen zmenu v chovani vysvetlit,
pripadne poradit, jak chytit tu chybu pri cinu ? Myslim, ze bych potreboval
vypreparovat, co presne funguje jinak (pouzit truss pri startu Oracle je ale
asi silenstvi, ze).

Diky

M. Vancl