Presny cas PC x TV

Miroslav Benes miroslav_benes na zdas.cz
Pátek Srpen 11 08:38:51 CEST 2006

Přeji krasny den !

Mam tu jeden dotaz, ktery neni nijak kriticky, ale prece jen mi vrta hlavou.
Na svem PC pripojenem do internetu mam rozbehany ntpd :

$ ntptrace
localhost.localdomain: stratum 2, offset 0.019081, synch distance 0.458315
tik.cesnet.cz: stratum 1, offset 0.000011, synch distance 0.001254,
refid 'GPS'

Takže předpoklaádám, že bych měl mít "přesný" čas.

Ovšem když to porovnám s TV (jak teletext tak čas uváděný přímo na
obrazovce v pořadu "Dobré ráno"), je jasně vidět, že PC se o sekundy
předbíhá.
Proč ?

Buď kecá ntptrace a není spolehnutí na tento způsob časové synchronizace
nebo si televizní stanice (ČTV, Nova, Prima) neumějí seřídit svoje
hodiny. Ani jedna možnost mi nepřipadá moc pravděpodobná.

Děkuji za vaše názory.

P.S. Já vím, 2 sekundy není žádný velký rozdíl, ale jde mi o princip.