Virtualizace na linuxu

Václav Ovsík vaclav.ovsik na i.cz
Pondělí Srpen 14 09:55:08 CEST 2006

Dobry den,

On Fri, Aug 11, 2006 at 10:10:39AM -0700, Dan Barcot wrote:

> V popredi mysli mam ted zejmena VMware (free Server 1.0 a ESX) a Xen.
> Je jich spousta dalsich. VMware server tyden testuji bez nejmensich

uzivam Xen s HVM domenami na CPU s Intel VT (notebook Dell Latitude
D820) a bezim na tom Windoze, ktere jsem puvodne myslel nechat
v supliku. Dokonce jsem prekvapene tyhle OEM Windoze aktivoval a
proslo to, normalne si stahuji updaty, vcetne WGA. Ani nevim jestli to
neni proti jejich licenci, nemel jsem chut to cist. Windoze zatim
nepadl, lecos jsem do toho uz nainstaloval a neco tam delal.

Pouzivam Debian GNU/Linux Sarge jako domain0 OS. Ovsem z backportu mam
jadro 2.6.16. Xen z backportu nebyl uplne ok. Nechodila mi grafika SDL
z HVM domeny. Vytahl jsem tedy Xen unstable z repository a opatchoval
vlastni jadro 2.6.16 s timhle Xenem a nainstaloval a Xen take (hg10868).
S tim jsem zatim spokojen az na par musek.

V HVM jsem zkousel SystemRescueCD, Knoppix 5.?, Windoze, vsechno pekne
chodi. Nechodi realmode aplikace jako FreeDOS, alespon na mem CPU
s Intel VT, mozna SVM od ADM bude chodit, nevim, ale Intel VT neumi
virtualizovat realmode.

Vychozi nastaveni sitovani - bridge - mi na notebooku nevyhovovalo,
takze jsem usiloval o NAT. To byl tedy pruzkum bojem, nez jsem prisel na
to (teda jestli jsem to dobre pochopil :-), ze interface vifN.M jsou
uzity jenom u paravirtualizaci a ze QEMU, ktere zajistuje emulaci
sitovky v HVM pouziva tedy interface tapN a ten se musi nahodit
v /etc/xen/qemu-ifup... Vezte tedy, ze neni treba s timhle souborem
hybat (tam je jenom ifconfig ... up a brctl addif ...), ale je potreba
mit dopredu pripraveny staticky interface bridge s adresou vnitrniho
segmentu a pak uz to vsechno bezi samo v rezii skriptu Xenu.
Kdyztak uvedu jak to mam udelano ja. Bezim i DHCP server, aby guest OS
dostavaly IP adresy a nemusel jsem rucne uz nic konfigurovat.

--
Zito