sendmail relay check

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Srpen 16 16:05:14 CEST 2006

Marek Barton <mailto:bivoj na pohoda.com> wrote:
> spolecneho. DNS ciloveho serveru proveri domenu, zjisti, ze
> neexistuje a
> tudiz jeho
> postak mail neprijme, a tak mail zustava v mem spoolu. Proto by me
> zajimalo, zda muzu nadefinovat dobu, po kterou se budou tyto deferred
> maily z duvodu does not resolv dorucovat. Neco jako
> Timeout.queuereturn.defered.reason.does.not.resolv = 1h ;-) Lze to
> nadefinovat?

	Chápu, ale pak se táži - v jakém řežimu doručování máte sendmaila
spuštěného? Pokud v režimu deffered nebo něco takového, pak skutečně vše, co
máte a odpovídá Vašim pravidlům nejprve doručíte do své fronty, kterou v
definovaném čase (std. 1x za hodinu) projdete a doručujete...

	Zkuste to jinak... pokud Váš cílový systém normálně funguje,
doručujte okamžitě (ještě před odesláním OK na odesílatele... - skutečně po
odeslání ".\n" odesílatel čeká a pokud se náhodou rozpadne spojení apod.,
tak to začně posílat znovu)... - a odesílatel skutečně odpověd OK dostane v
okamžiku, kdy jste mail procpal na cílový stroj... a nebo nefunguje spojení
mezi Vámi a cílovým strojem, pak to hodtě do své fronty...- nepletu-li se,
sendmail má celkem 4 režimy doručování.

	V tomto případě v principu ani filtry jako milter-ahead úplně
situaci nezachrání, protože se stále může vyskytnout problém na trase... - v
tomto případě to ale můžete řešit jako "problém někoho jiného" - s temporary
chybou odmítnout, ať se s tím trápí MX-ko před Vámi... (a ať si po 5-ti
dnech neschopnosti doručit (= stále temporary chyba:-)) odešle s bounce sám)
- problém je, že to teoreticky nemusí být MTA ale MUA a tak se odesílatel
OKAMŽITĚ dozví, že příjemce má problém...

	Možná by bylo lepší v tomto případě nepoužívat cacheování DNS dotazů
- pokud se budete ptát svého DNS serveru, můžete to vypnout, mám za to, že
nějaká tiny DNS či  Bernsteinova implementace to umí... v BINDu jsem to
nezkoumal, protože obvyklé chování mi vyhovuje...:-) Teoreticky lze
přiohnout v resolver v glibc....

> to jste stastny clovek, ze jen 100kousku. Me chodi tak cca 1
> za minutu. S

	Asi jsem zapomněl zmínit, že postmaster na tom backup MX-ku, který
spravuj (cca 100 domén) jde do /dev/null... jinak by frekvence byla asi takl
4x větší než Vámi uvedená... resp. byla taková, když jsem to loni začal
posílat do stoupy.