Rychlost filesystemu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Srpen 16 21:11:51 CEST 2006

Dobry den,

testuji magnetopaskovou knihovnu a zjistuji ze rychlost prenosu souboru
mezi paskou a diskem silne zavisi na typu filesystemu na disku. Mam na
vyber z nasledujicich fs :

autofs4 cramfs ext3 freevxfs hfsplus jffs2 msdos udf cifs exportfs
fat hfs jbd vfat

u nekterych ani nevim zda jsou diskove. Zatim mi z testu nejrychlejsi
vychazi raiserfs ale ten nemam k dispozici, o neco horsi se mi jevi vfat.
Ext3 kupodivu nic moc. Ktery z tech vyseuvedenych fs by mohl byt rychly ?

Chci na nej ukladat soubory pokud mozno s dlouhym nazvem, adresare jsou
taky potreba, nepotrebuji uzivatelska prava. Zpusob provozu bude zapis
nebo cteni vetsich souboru kontinualne cili zadne soucasne cteni/zapis
vice souboru.

S pozdravem