Rychlost filesystemu

Ondřej Tůma konference na webjet.cz
Sobota Srpen 19 15:35:35 CEST 2006

On Wed, 16 Aug 2006 21:11:51 +0200 (Central Europe Daylight Time)
Petr Simek <psimek na jcu.cz> wrote:

> Dobry den,

DD

> testuji magnetopaskovou knihovnu a zjistuji ze rychlost prenosu souboru
> mezi paskou a diskem silne zavisi na typu filesystemu na disku. Mam na
> vyber z nasledujicich fs :
>
> autofs4 cramfs ext3 freevxfs hfsplus jffs2 msdos udf cifs exportfs
> fat hfs jbd vfat
>
> u nekterych ani nevim zda jsou diskove. Zatim mi z testu nejrychlejsi
> vychazi raiserfs ale ten nemam k dispozici, o neco horsi se mi jevi vfat.
> Ext3 kupodivu nic moc. Ktery z tech vyseuvedenych fs by mohl byt rychly ?

Ono to chce opravdu vyzkouset. Na toto tema lezi na netu i par docela zdatnych
benchmarku. Problem ale je, ze vzdy musite pocitat u celkem velkou statistickou
odchilkou, nebot vetsina takovych benchmarku jsou provadeny v "laboratornich"
podminkach. Tedy malokdy zalozite 10000 adresaru a podobne :)

Jeden takovy velmi pekny je treba zde: http://linuxgazette.net/122/TWDT.html#piszcz

Ale jak sem rikal, je treba to proste vyzkouset. Lecktere failsystemy jsou jeste malinko
okorenit ruznym nastavenim a optimalizaci.

--
Ondrej Tuma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)

www.blackmouse.biz       www.radioakropolis.cz            hash.webjet.cz
ICQ: 107760454          JABBER: mcbig na jabber.cz   MSN: ondra.tu na atlas.cz