Levna grafika pro PCI-E x16, Xorg 7.0.0 (Radeon X300-SE)

Pavel Kraus pavel.kraus na matfyz.cz
Neděle Srpen 27 21:50:38 CEST 2006

Petr Vileta teithant o Re: Levna grafika pro PCI-E x16, Xorg 7.0.0 (Radeon
X300-SE):

> Pokud mohu pridat radu prodejce HW, bez ohledu na pouzity OS...
> Vyhybejte se kartam Sapphire a radeji volte Gigabyte nebo Asus. Chipset je
> stejny, ale zpracovani podstatne mene kvalitni.

Podařilo se mi včera, po několikadenním boji, rozchodit Radeon X300-SE v PCI-E
x16 na desce Gigabyte na Debianu. Bylo to trochu komplikované, protože jsem
také chtěl zprovoznit zvukovou kartu (Intel HD), nicméně mám následující
poznatky:
- Jádro ze stable (2.6.8) naběhne, ale není v něm ovladač zvukovky. Ovladač
radeon z xorg běží bez problémů a 3D akcelerace.
- Jádro z testing (2.6.16) nenajde harddisk
- Jádro z unstable (2.6.17) najde harddisk, po kompilaci i zvukovku. Ovladač
radeon z xorg běží bez problémů a 3D akcelerace.
- Ovladač od ATI se distribuuje jako rpm, ale v unstable už je i deb balík
- Ale ten se nedá zkompilovat se současným jádrem z unstable
- Ale v bugreportech k tomu balíku se dá najít linka, odkud lze stáhnout
balíky s novější verzí driveru, do distribuce dosud nezařazené.
- A z těmi to funguje.

--
Pavel Kraus
GPG/PGP FP: 982B E56B 1372 FD2A AA14  9A7D A35F 7B2C 1275 9D7F