Rychlost filesystemu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Srpen 28 17:30:53 CEST 2006

On Mon, 28 Aug 2006, Libor Chocholaty wrote:

> A nezurnalujete nahodou i data (krome metadat)?
> Vfat neni zurnalovany FS, delal jste testy u ext3 i s vypnutym zurnalem,
> pripadne s jinym nastavenim zurnalovani?

Jak vidno z toho prikazu nahore, zkousel jsem ext2 (tdy nezurnalovany)
filesystem s nastavenim jedna inode na 4MB, coz by melo dokonce znacne
omezit zapisy kvuli inodam. Presto mi vysel o neco pomalejsi nez defaultne
(instalatorem) nastaveny ext3 (coz je tusim zurnalovani metadat).

Nakonec mi z toho vysel vfat jako nejlepsi, reiser ho v nekterych
parametrech prekonaval a v jinych byl zase horsi. Vite co je zajimave ?
Zkousel jsem to hrnout z pasky do /dev/null a obvykle mi to vyslo
o par procent pomalejsi nez do souboru na disku. Proc je /dev/null tak
pomaly ? A ta rychlost zapisu do /dev/null se taky dost lisi podle typu
filesystemu. Nechapu..