Jak zálohovat / obnovit FreeBSD

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Srpen 29 00:18:18 CEST 2006

Miroslav BENES wrote:
: BSD : time dump -L -0 -a -u -f - / | gzip -9 | nc zalohovaci_stroj 1234
: Linux : nc -l 1234 >/tmp/bsd-dump.gz

	Podle me nemusite pouzivat dump, pokud zrovna nahodou nepouzivate
nejake nadstandardni veci jako ACL. Mel by stacit i tar, pax nebo cpio.

: BTW číslo portu jsem si zvolil podle příkladu v manuálu k nc. Je pro
: toto použití (tj. přenášení záloh) nějaký port předurčený ?

	Ne. AFAIK.

: Jak se dá zabránit, aby se nějaký škůdce nemíchal do přenosu dat ?

	dump (nebo tar nebo cpio) | gzip -9  \
	| ssh -c blowfish user na server 'cat > /tmp/bsd_dump.gz'

(vlastne proc gzip a ne treba bzip2 jebo 7zip?).

: Potřeboval bych nějaké nástroje, kterými bych rozparceoval disk,

	GNU Parted by to mel umet, i kdyz na
http://www.gnu.org/software/parted/ pisou:

Disk label (partition table) support:
[...]
* BSD disk labels (Linux-style; currently broken from a BSD view)

coz nevim co znamena a nevim jestli je to jeste aktualni.

: připravil filesystémy pro BSD a pk na ně nahrnul data. Ale to asi z
: linuxu nepůjde. Nebo se pletu ?

ufsutils z FreeBSD by mely bezet i na Linuxu. Nezkousel jsem, ale existuje
treba package pro Debian - tady:
http://svn.debian.org/wsvn/pkg-ufsutils/trunk/?rev=0&sc=0
by melo jit overit, jak se to presne kompiluje.

: Horší ale bude samotný přenos dat. Zkoušel jsem svazky připojit na
: FC3, ale zjistil jsem, že mount podporuje filesystém ufs jen pro čtení.

	Vypada to, ze i samotny kernel (Linusuv z kernel.org) podporuje
jen cteni.

: Proč ? Je to nebezpečné a hrozí ztráta dat ? To by ale v případě
: obnovy na čistý disk nevadilo. Nebo to snad nejde už z principu ? Ale
: BSD přece mají také otevřené zdrojáky, takže je mi ta chybějící
: rw podpora trochu podezřelá.

	Asi ji nikomu nestalo za to implementovat (dovedu si predstavit,
ze fragmenty v UFS muzou predstavovat docela znacnou podporu ze strany
VFS, a upravovat VFS jen kvuli fragmentum asi nikomu neprijde rozumne).

: Napadlo mě ještě použít live distribuci BSD, ale ani toto nezabralo.
: Podle popisu by se jako live distribuce měla dát použít
: FreeSBIE-1.1-i386.iso, ale po nabootování se zasekne hned na začátku :

	Tohle uz je tady zrejme off-topic.

: Poradíte někdo lepší postup (v ideálním případě pomocí
: linuxových nástrojů) ?

	FreeBSD podle vseho podporuje ext2fs - mozna by stalo za to
zkusit ten stroj provozovat na ext2fs.

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |