IBM SCSI SMART?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Prosinec 1 11:02:48 CET 2006

Petr Stehlik wrote:
: IBM @server 226 (tusim), v nem 150 a 300 GB IBM SCSI disky. Schvalne
: nejsou v tom jeho HW RAIDu, protoze je to nejaky SW bazmek (nebo bazmeg,
: jak napovida googlefight.com), co ma podporu jen pro RedHat 8, coz jsem
: v Debianu Sarge s 2.6.x kernely nerozjel.
:
: Kdyz ty disky pozadam o S.M.A.R.T. test, tak to jakoby rozjedou, ale
: nekde v prubehu testu se nejak zaseknou nebo co a nikdy ho nedokonci.
: Vypada to zhruba takto:
:
: Background long   Self test in progress ...   -     NOW

	No, a jaka je zatez na tech discich, a jak dlouho ten self-test
nechate bezet? Mam zkusenosti, ze to co disk vypisuje jako ocekavanou
dobu trvani self-testu, je jeho optimisticky odhad jak by se choval
kdyby nebyla zadna zatez.

	Na ftp.linux.cz mam 500GB SATA disky, ktere odhaduji delku trvani
long self-testu na nejakou pulhodinu, ale realne pri aktualni zatezi
(cca 50% casu ten disk ma co delat) trva long self test 2-3 dny (z cehoz
vetsinu to pise, ze uz zbyva jen 10%).

: V praxi to znamena, ze vubec nemuzu ty disky testovat pres smartd, takze
: o jejich smrti se dozvim az se zpozdenim, az kdyz se odpoji od sbernice,
: protoze treba maji necitelne/nezapisovatelne sektory.

	Smartd tam prece poustet muzete (na pasivni cteni informaci
o teplote, relokovanych blocich a fyzickych chybach). Prece fyzicka chyba
neznamena, ze se disk odpoji od sbernice, nebo u techhle disku ano?

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |