Poradi IDE disku u vice radicu

Václav Ovsík vaclav.ovsik na i.cz
Úterý Prosinec 5 08:20:13 CET 2006

On Fri, Dec 01, 2006 at 06:23:31PM +0100, Petr Vyhnal wrote:
> Zdravim,
>
> netusite nekdo jak funguje pripadne jak se da ovlivnit poradi disku kdyz
> mam vice radicu? Dneska jsem totiz rozbihal jeden stroj s peti HDD a
> jednou CDROM a koukal sem, ze je v tom docela hokej. Pri instalaci
> Debian Etch instalator seradil disky jak sem chtel, tzn prvni bral disky
> na integrovanem radici (hda,hdb,hdc), pak ty na radici v PCI (hde,hdg).
> Jenze po nabootovani do nainstalovaneho systemu co nevidim. Prvni byly
> disky na PCI (ted hda,hdb) a pak ty na onboard radici (ted hde, hdf,
> [...]

Musite natahovat ovladace radicu v odpovidajicim poradi. Taky jsem se
taky chvili divil na jednom stroji. Zapiste spravne poradi do souboru
/etc/modules a /etc/initramfs-tools/modules. Nasledne aktualizujte
initrd (update-initramfs -k all -u).
Ja mam na jednom stroji napriklad toto:

zito na fog:~$ cat /etc/initramfs-tools/modules
# List of modules that you want to include in your initramfs.
#
# Syntax:  module_name [args ...]
#
# You must run update-initramfs(8) to effect this change.
#
# Examples:
#
# raid1
# sd_mod

piix
hpt366
zito na fog:~$

Tedy napred natahuji radic ze southbridge nebo v cem to je (piix) a az
nasledne radic htp366 (take na desce, ale druhy trochu lepsi).
--
Zito