Zaloha vetsího mnozstvi dat

Petr Klima petr.klima na sobriety.cz
Úterý Prosinec 5 10:48:41 CET 2006

Zdravim,
uvazuju nad problemem jednorazove zalohy vetsiho mnozstvi dat. Objem
zalohy by by byl ~100GB a zrejme ne vice, nez 200GB najednou, zalohovalo
by se nekolikrat do roka v rekneme jedno nebo dvoumesicinich intervalech.

Jde mi o to, abych byl schopen se k tem datum dostat i treba za 5 let.
Tempo rustu objemu dat se samozrejme zvysuje a pripada mi trosku
zbytecne zvetsovat diskova pole stejnou merou, zejmena kdyz stara data
nejsou bezne potreba a neni nutne, aby byly v pripade potreby okamzite
dostupne - staci dostupnost rekneme za 48 hodin.

Napadly mne tyto varianty:
1. Nakopirovat na pevny disk, odpojit, ulozit v tichu, suchu, chladnu,
tme a buhvico jeste disk potrebuje, aby prezil. Celkem levna varianta,
ale tak nejak uplne neverim pevnym diskum, ze se po peti letech jeste
rozjedou.

2. Paska. Scenar stejny jako u disku - nahrat, ulozit. Otazky jsou tu
dve - vydrzi medium (vyrobci tvrdi az 30 let, ale da se verit aspon 10?)
a bude to cim precist? Spis se bojim vydrze media, vyrobci mechanik se
drzi toho, ze nove typy mechanik zvladaji aspon cist starsi media a
podle toho, co jsem videl to vypada tak, ze soucasne mechaniky zvladaji
cist media klidne o dve generace starsi.

3. neco jineho? Blue-ray a podobnym neverim, ani CD ani DVD mne
nepresvedcily - tedy, ja osobne nemam problemy ani s CD z roku 97, ale
dost uz jsem toho slysel.

Diky za rady
Petr Klima