Jak se připojit k bezdrátové síti?

Pavel Kraus pavel.kraus na matfyz.cz
Čtvrtek Prosinec 7 23:48:33 CET 2006

Zdar. Stala se mi nedávno zvláštní věc...

Přijel jsem na jednání do budovy, kde je možno se připojit na wifi. Z hlediska
uživatele Windows procedura vypadá následovně:
1) Uživatel zapne wifi adaptér
2) V okně MSIE je dotázán na jméno a heslo
3) Po jejich zadání má funkční přístup k síti.

Já jsem pustil svůj notebook s linuxem, zapsal ESSID do /network/interfaces a
zapnul wifi adaptér. A ono nic. iwlist scan mi vypsal řadu přístupových bodů.
Zkoušel jsem různé z nich, zadával jsem je do iwconfigu i s příslušnými
frekvencemi, a stále nic. Posléze jsem zjistil, že po nahození rozhraní přes
opakované dotazy nedostanu od DHCP serveru přidělenou IP adresu. Síť nebyla
šifrovaná. Jediná podezřelá věc, kterou jsem ve výpisu iwlist scan viděl,
byly řádky typu:
Extra:tsf=000000038b883865
Čísla se měnila. Co to znamená?

Řešil jsem tento problém s místní technickou podporou, a nakonec jsme skončili
s tím, že mám s linuxem asi smůlu. Tvrdili mi, že DHCP server přidělí IP
adresu až po zadání jména a hesla do formuláře v MSIE. Trochu mě to
překvapilo, myslel jsem, že HTTP potřebuje IP...

Dá se k takové síti nějak připojit z linuxu? Potřebuje to nějaký speciální
software, nebo stačí jen úprava konfigurace? (Chápu, že jsem nenapsal moc
technických údajů, ale nemám k nim přístup.)

Díky předem za radu.
--
Pavel Kraus
GPG/PGP FP: 982B E56B 1372 FD2A AA14  9A7D A35F 7B2C 1275 9D7F