USB keyboard

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Prosinec 8 09:47:41 CET 2006

Zkušenosti nemám, ale teorie: Na USB je to vidět jako sériový port, tedy by
měl zabrat jakýkoli ovladač MIDI/Serial.

Nejlepší SW syntezátor, s jakým jsem se setkal byl Yamaha SW 100 XG,
přesněji je to ten co má jak plnohodnotný neošizený (na rozdíl od většiny HW
krabiček) XG syntezátor (QS300 voices - schválně si zagooglete co je to zač
a nespadněte ze židle), tak i matematický model nástrojů. Bohužel je jen pro
wokna, ale ve wmware to jede, wine jsem nezkoušel - ale myslím že by ani tam
neměl být problém, wine má MIDI. Je zadarmo na 3 měsíce, pak buď koupit,
nebo nainstalovat novou verzi, která je zase na 3 měsíce (nebo to aspoň tak
bývávalo, já mám XG synth v HW verzi a VL zatím nepoužívám)...

Ten matematický model (Sondius XG) pochází z nástrojů řady Yamaha VL, jen
tady jsou už předprogramované zvuky aby seděly na XG mapu nástrojů. Musíte
na to ale umět hrát, abyste na kytaru nehrál jako na klavír...

Jediné co XG neumí, je použít vlastní zvuk, jinak by to byl super
syntezátor.

Zkuste navštívit SharewareMusicMachines, tam jsou softy pěkně pohromadě (tak
dlouho jsem do nich hustil o linuxu až ho tam dodělali):

http://www.hitsquad.com/smm/linux/?nl48