Re: Zaloha vetsího mnozstvi dat

Pátek Prosinec 8 21:24:33 CET 2006

On Tue, 5 Dec 2006, Petr Klima wrote:

> uvazuju nad problemem jednorazove zalohy vetsiho mnozstvi dat. Objem
> zalohy by by byl ~100GB a zrejme ne vice, nez 200GB najednou, zalohovalo
> by se nekolikrat do roka v rekneme jedno nebo dvoumesicinich intervalech.
> Jde mi o to, abych byl schopen se k tem datum dostat i treba za 5 let.

Neříkejte tomu zálohování, když je to archivace. :)

Tam, kde skladují dlouhodobě velké množství dat na páskách, prý ta data
přenášejí na nová média každých 5-10 let. Takže pro Vaše účely by ty pásky
mohly vyhovovat. Ale je potřeba je správně skladovat.

On Thu, 7 Dec 2006, Libor Chocholaty wrote:

> Musi se dnesni pasky kazdy rok premotat sem a tam? Nebo uz to nejak
> vyresili?

Dřív se tohle dělalo z toho důvodu, že napnutá páska časem povolila,
a tak ji bylo potřeba znovu a víc napnout (po jistém počtu opakování to
samozřejmě skončilo roztržením pásky <g>). Ovšem novější generace pásek
už mají mnohem kvalitnější substrát, a tudíž to není potřeba provádět
(během očekávané živostnosti).

Také by se to mohlo provádět kvůli propisování záznamu mezi vrstvami pásky
(po převinutí by se pravděpodobně trochu změnila vzájemná poloha vrstev, a
tudíž by se to nepropisovalo pořád na stejné místo). Ale to jen spekuluju.