NFS a diakritika

Hodek Tomáš tomas.hodek na volny.cz
Pondělí Prosinec 11 14:41:50 CET 2006

Dobrý den,

rád bych se Vás zeptal, zda (a jak) lze provozovat nfsd a názvy souborů
s diakritikou. Na serveru vidím názvy souborů přes sambu, konzoli,
telnet, ssh i scp správně, za stanic ale pouze  otazníčky, bez ohledu na
to zda mám u clientského PC clienta UTF-8 nebo iso8859-2. Vliv kódování
clienta na serveru doufám nemá vliv, někde jsem totiž získal, že kernel
vnitřně jede v unicode.

server: debian 3.1 s 2.4.28, exportovaný svazek na XFS

client: debian 3.1
client: centos 4.2

Lze a jak měnit kódování adresářové struktury na linuxových
filesystémech, tyto volby jsem našel a používám pouze u cizích
filesystémů, ale spousta přispěvovatelů je uvádí.

Díky za nakopnutí.

Tomáš Hodek