Vzajmene zdileni vice disku na vice pocitacich

Jiri Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Prosinec 19 23:46:20 CET 2006

On Tue, 19 Dec 2006, Zdenek Janis wrote:

> Mejme dva a vice pocitacu v siti. Na kezdem pocitaci je pevny disk. A ja
> bych potreboval vyresit jakysi "RAID1" pres vsechny disky ve vsech
> pocitacich a to tak, aby byl mozny zapis i cteni na vsech pocitacich.
> Zkousel jsem chvili pokusnicit s NBD - ale to mi bylo vyvraceno, ze to
> neni cesta k uspechu. Co treba GFS2 nebo OCFS?

NBD nesplnuje zadani, protoze neni mozne na takto sdileny disk zapisovat z
vice klientu soucasne.

Ano, clusterove filesystemy jako GFS nebo OCFS2 (pozor, OCFS2 (je soucasti
kernelu) je neco dost jineho nez OCFS) by Vam mely pomoci.

--
Jiri Kosina