ntfsclone na live distribuci

Luděk Kolář support na dvdlinux.cz
Čtvrtek Prosinec 21 09:33:19 CET 2006

Quoting "Ing. Karel Babka" <dekls na volny.cz>:

> Zdravím,
>
> sháním live distribuci s utilitou ntfsclone z balíčku ntfsprogs. Vím
>  o dvou live distrech, co ntfsprogs obsahují, avšak BEZ ntfsclone
> (Knoppix, BeleniX). Nevím, proč tomu tak je a je mi to trochu
> podezřelé. Ntfsclone umožňuje clon disku na vzdálený comp např.
> pomocí ssh, avšak jak to provést, jsou-li na místním HD jen Wokna?

Mám trochu jiný návod, nicméně by měl řešit ten fakt, že máte všude
pouze Wokna.
Stáhnul jsem si Personal Backup Appliance pro VMware:
http://www.vmware.com/vmtn/appliances/directory/321
Spustil jsem to ve VMware serveru na Linuxu, vytvořil klienta -
bootovací CD a zazálohoval Win2k3 server na 50GB oddílu (obsazeno bylo
5GB).
Pak jsem to pochopitelně vyzkoušel zpátky a všechno proběhlo naprosto
v pořádku.

Ve vašem případě by mohlo stačit tuto applianci pustit ve VMlayeru na
Windows a následně to použít úplně stejným způsobem. Samozřejmě musíte
mít na tom kompu, kam budete provádět klon, dostatek místa.

Abych nebyl offtopic tak pochopitelně celou applianci pohání Ubuntu
Linux s podporou ntfsclone a dalších utilit.

Přijde mi to jednoduché, intuitivní a rychlé na zprovoznění, vše se dá
zvládnout během hodinky...

L. Kolář

--
DVD Linux