Re: Rozdílná rychlost GPRS přes stejnou kartu na dvou počítačích

Matej Cepl mcepl na redhat.com
Čtvrtek Prosinec 21 23:47:09 CET 2006

Ivan Stenda scripst:
> Dobry den, skuste porovnat aj verzie pppd, pripadne zistit ci niektory z
> nich nemate patchovany, pripadne si skompilovat nejaky posledny stabilny
> na  oboch strojoch a overit ci sa problem vyskytuje nadalej. Ak ano,
> este raz by som skontroloval wvdial, a ak ani to nepomoze, potom musi
> byt "inakost" v IP stacku, pripadne ( kedze download asi robite cez TCP
> ) v TCP implementacii. Kedze citanie changelogu moze byt na dlho, pustil
> by som si ethereal a analyzoval rozdiely ...

TCP/IP stack to je součást kernelu, že? Jsem z toho ještě tumpachovější --
verze programů jsou buď upstream zcela totožné (ppp), nebo na Debianu je
lehce novější wvdial (1.56 oproti 1.54 na Fedoře). Kernel na Debianu je
2.6.15.* na Fedoře 2.6.18, ale to by snad nemělo být problém, ne? ppp je
tak archeologická technologie, že bych u ní neočekával, že se v ní něco
bude měnit, natož pak aby s ní byli nějaké problémy ...

Spíše bych očekával nějaké problémy v mé konfiguraci, ale to jsem právě
kontroloval tolikrát, že to snad ani není možné. Navíc je na obou
počítačích totožná (pravda, mohlo by se jednat o nějaké podivné defaulty
na Debianu, ale nijak se to netváří).

Mmch, na podnět jednoho z Vás, kdo mi odpověděli, jsem zkontroloval MTU a
je na obou počítačích totožná -- 1500.

> btw, s dns cache mate pravdu, pokial ide o pripojenie na Xty pokus,
> skuste zdvihnut timeouty pre wvdial, pripadne ju skuste resetovat" pred
> pokusom o pripojenie.... (ale toto uz strielam od boku)

"timeout pro wvdial" -- to je co? A pokud máte na mysli jeden z timeoutů
pro ppp (buď v /etc/ppp/options nebo v /etc/ppp/peers/t-mobile) tak mohl
byste poradit který -- poněkud jsem se v tom zamotal v manpage?

Díky moc za trpělivost se mnou,

Matěj

--
http://www.ceplovi.cz/matej/blog/, Jabber: ceplma<at>jabber.cz
GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC

If it dies, it's biology.  If it blows up, it's chemistry,
and if it doesn't work, it's physics.
    -- University bathroom graffito