pripojeni k windows vista

Petr Špatka spatkak na luzanky.cz
Pátek Prosinec 22 20:53:41 CET 2006

> A jako server by po instalaci nejakych tech Unix services mely umet zcela
> standarni LPR.

Akorát se to jmenovalo nějak divně - lpr, lpd, ipp ani unix se tam
nevyskytovalo - možná v popisu. Bylo to něco jako jiné tiskové služby
nebo tak nějak (mám to napsáno v práci ve svém soukromém howto a to
neuvidím doufám dřív než dvacátého sedmého :-) ). A je to jedna z mála
komponent, která není v standardní instalaci win (jako server, lpr
klient je bez problémů). Vše platí o win xp, u vist ani 2000 jsem to
neřešil. Teď jsem našel docela pěkný návod na
http://www.le.ac.uk/cc/dsss/docs/print-lpr.shtml . A pozor na firewall
-  musí se ručně povolit port - není na to žádné pěkné zaškrtávátko!

P.S. Dokonce i tiskárny připojené k windows stanicím sdílím přes
"unixové" protokoly - na klientech se to nemusí nastavovat per user, ale
je to per machine a to v mém případě je to co chci.