Server cluster mirror

Vladimír Třebický guru.list na xhost.cz
Čtvrtek Únor 2 15:56:53 CET 2006

> Coda by take mela resit vase potreby. Vsechno jsou to ale dost, no
> rekneme veci ve vyvoji. Vas problem muzete vyresit i v podstate
> hardwarem - trebas alteon(y) dopredu na loadbalancing, za ne krabici s
> blade servery a za ne redundatni NAS pro data.  Pravdepodobnost, ze

Ano, tak vše až na NAS mám. Nepoužíváme sice Alteony, ale Cisco Content
Switche, ale to je nejspíš úplně jedno.

	Nicméně jestli to chápu správně, tak Network Attached Storage (NAS)
není kupříkladu nic jiného než server s redundantním diskovým polem,
který poskytuje data např. přes NFS. Což tedy není úplně to, co hledám.
Pokud je moje úvaha správná, tak výkonnost pro čtení musí být u
distribuovaného systému, v kterém jsou vždy všechna data na každém
serveru, mnohem větší, než u NFS, v kterém jsou data na jednom místě a
každý server si pro ně musí sahat.

	I když ani to nemusí být pravda, dovedu si představit, že cachování jak
na serveru, tak na klientech, může přiblížit výkonnost distribuovanému
modelu. Pak jde ale taky o větší redundanci dat a nezávislost na výpadku
libovolného článku.

> vam odejde neco fatalniho na takoveto konfiguraci je v podstate nulova
> (resp. prakticky rovna pravdepodobnosti nicive zivelne udalosti v
> danem miste)

No pokud se nemýlím, tak stačí, když odejde zdroj na tom NAS diskovém poli.

> Je ale pravda, ze takoveto reseni, byt rock-stable, je dost o penezich.

To je jasný ;-)