Server cluster mirror

Pavel Raus linuxcz na cpan.cz
Pátek Únor 3 15:38:03 CET 2006

> Ovsem jeste jedno reseni mam v zaloze k vyzkouseni. A to pouzit nbd
> (Network Block Device). A z jednotlivych pocitavu exportovat primo
> blokova zarizeni a pak si znich na master serveru sestavit normalni
> RAID. Tj. mate RAID, ale misto disku jsou vlastne pocitace, takze kdyz
> jeden pocitac odejde/vypnete, tak se nic nedeje. Tohle reseni ma trochu
> nevyhodu, ze zalezi na jednom masteru, ale na druhou stranu, pokud
> spadne, tak muzete pomoci heartbeat muzete nahodit zalozni server, ktery
> velmi jednoduse prepoji pole pod sebe a jede dal.
> [...]

Pripadne http://www.drbd.org - ale pokud ty data chcete mit na vice nez 2
mistech, tak nevim, zda to s timto pujde.
Nicmene v kombinaci s hearbeatem nebo necim obdobnym lze zajistit velmi
vysokou dostupnost dat. Jeden server je master, druhy slave. S masterem se
pracuje. Kdyz master vypadne, slave prepnete do master rezimu, vezmete si
jeho IP a jedete dal ....

Pavel Raus