SkypeBox???

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Sobota Únor 4 00:04:20 CET 2006

Libor Chocholaty napsal(a):

> Nezalezi trochu na tom, jakou latenci a jitter mam na jejich SIP proxy?

Vetsinou ne, pokud oba konce spojeni jsou VoIP klienti, pak pres proxy
projde jen signalizace a vlastni hlasovy stream jde primo mezi
koncovymi body. Pres proxy to jde v situaci, kdy musi delat preklad
ruznych kodeku, kdyz se klienti primo neshodnou.
Popripade je-li konfiguraci vynuceno, ze to musi jit pres ni vzdy,
ale oba tyto pripady obhospodaruje spravne RTP proxy. :-)
A v hodne pripadech to nepujde pres jejich proxy ani v pripade volani
do pevne site, protoze pokud budu volat do CR, tak je celkem realne,
ze to bude presmerovano nekam uplne jinam, kudy to volani bude aktualne
nejlevnejsi a od koho ho ma napeeringovane (a to muze byt kazdych par
hodin nekam jinam).
Technicky vzato klasicka "SIP proxy" v podstate s hlasovym streamem
neumi nic delat, slouzi pouze jako router pro SIP protokol. Dneska
vetsina produktu sdruzuje do jednoho baliku vice funkcnich casti
(SIP proxy, SIP outbound proxy, RTP proxy, SIP redirect server,
SIP registrar server), takze se vytraci puvodni vyznam tech slov. :-)

M.