Mini-distro pro mailserver

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Sobota Únor 4 13:53:08 CET 2006

On Fri, 3 Feb 2006, Martin Kriz wrote:
> Asi pujdu do FC4 (minimalni instalace kolem 400-600MB), jakym zpusobem
> mam odmazat ta prebytecna data (nerad bych si znefunkcnil system tim ze
> to budu mazar rucne podle toho co se mi nelibi, takze pokud existuje
> lepsi zpusob..).

Z tzv. "minimalni" instalace RH/FC hned po instalaci pomoci rpm -e
odstranim cca 100 baliku (na libovolnem serveru, motivace jsou jine nez
misto zabrane na disku) a hadam ze dalsi stovka by se dala bez problemu
postradat. Chce to ale dat si tu praci a zjistit k cemu baliky jsou, jake
maji zavislosti apod.

Dost mista se da usetrit i instalovanim s vyuzitim volby rpm --excludedocs
(je to o neco cistci nez tu dokumentaci odmazat rucne).

V pripade, ze pri odebirani baliku narazite na zavislosti, o kterych jste
presvedcen, ze jim neni treba vyhovet, a chcete mit (napr. kvuli yum)
zavislosti konzistentni, doporucuju vytvorit prazdny balicek, ktery pomoci
hlavicky Provides tyto zavislosti vyresi.

> Jsem zvedav na vyslednou pametovou narocnost, ten mail-system pobezi
> jako virtualni stroj na windows PC takze mu muzu pridelit max. 64MB
> (mozna 96MB) :((
>
> mailserver bude klasika
> postfix+courier+maildrop+mysql+spamassasin+graylisting atd...

SA s 64 MB pameti ... hodne stesti!

> Rpm/yum samozrejme znam, ale casto nevim k cemu ty balicky jsou (precejenom
> ty nazvy stoji nekdy za peknou ****), je nejaky installer ktery by to
> dokazal zobrazit jako kdyz se OS instaluje, tj. s kratkym popisem k cemu
> sluzba je?

rpm -q --qf %{SUMMARY} package

pripadne

rpm -qa --qf %{NAME}:\ %{SUMMARY}\\n

pro prehled vsech nainstalovanych baliku. Kde budete i se Summary tapat,
zkuste rpm -qi package.

> Nebo nejaky list 100% nezbytnych balicku. Tak po instalaci ma FC4 617MB,
> bohuzel narozdil od RH9 neni mozne upresnit minimalni instalaci tak
> podrobne.

Kdo vas nuti pouzit instlator? Udelejte si seznam baliku, ktere
potrebujete, a nainstalujte je pomoci yum nebo rpm nekam do chrootu. Ono
to jde i s tim instalatorem, klicove slovo je kickstart.

-- Honza Houstek