hardware pro router

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Únor 7 09:10:47 CET 2006

Dd,

On Mon, Feb 06, 2006 at 09:16:23PM +0100, Jaroslav Jirásek wrote:
> [...]
> 5 sitovych karet.
> Omezuje rychlosti pres IMQ+HTB+SFQ pro cca 500 uzivatelu,
> nic jineho nedela. Vytizeni procesoru casto leze ke 100%
>
> Chci ho zrychlit hodne, abych mel dostatecnou rezervu (alespon 3x).
>
> Uvazuji o:
>
> 1. nejlevnejsi variante - vymenit jen procesor,
> maximum co lze sehnat do s754 je AMD64 3000+ (2GHz, 512kB L2 cache)
> - myslim, ze to nebude o tolik rychlejsi, ale treba je projevi mnohem vetsi
> L2 chache?
> - nebo dokazu nejak vyuzit 64bitu tohoto procesoru?

64-bitovou distribuci...

> 2. jednojadrovy Opteron + nova deska
> - 1MB L2 cache, uvnitr bezi na 2.4GHz, to uz asi bude znat, ale jake
> urychleni
> muzu ocekavat?

No, mam jeste jeden navrh: co zmenit socket na s939? Jednak tedy
i pro nej jsou opterony, jednak bude levnejsi zakladni deska...
Co od toho muzete oproti s754 ocekavat: pokud date idva pametove
moduly dvoucestne, tak vyrazne navyseni rychlosti pristupu do
pameti, cache zase pomuze snizit latence... s754 umi do pameti
jen jednocestne...

A kdyz uz jsme u pameti: podivejte se, jestli je mate nastaveny
na 1T, to je vyrazne zrychli (pokud to ty pameti unesou,
samozrejme).

> 3. dvoujadrovy procesor Athlon 64 X2 + nova deska
> - budou vyuzity obe jadra?
>
> Pokud budu menit i desku, je lepsi vzit nForce ci Via chipset?

No, je zajimave, ze jsem v posledni dobe reklamoval uz 2x desku s
nForce4 Ultra chipsetem a jednou dokonce i s nForce Pro chipsetem
(opteronova deska). Duvody byly ruzne:
- neslo nahodit DMA na IDE kanalu (nForce4U)
- zasekaval se sATA radic (nForcePro)
- odesly PCI sloty (nForce4U)

V pripade nForce4U se jednalo o Abit desky, v pripade nForcePro
se jednalo o Supermicro desku. Na druhou stranu tu provozujeme uz
rok a pul (nebo dokonce dva roky) 5 serveru s Abit AV8 (to je VIA
K8T800) a jedou naprosto spolehlive.

Dalsi moznosti je ServerWorks chipset (alespon v pripade
Supermicra desek, viz http://www.supermicro.com/aplus/ ). S nim
nemam zkusenosti co se tyce varianty pro AMD, mam zkusenosti ale
s jeho variantou pro Intel a ten je superrockstable (nebo jak
rika jeden muj kamarad: idiotensicher und bombenfest). Problem s
temito deskami je, ze jsou vylozene pripraveny pro montaz do
Supermicro case (1U - 4U), do normalniho case je bud nenarvete
vubec, nebo s dost tezkym usilim.

> Penize celkem nehraji roli, ale nechci zbytecne vyhodit penize za neco, co
> bych pak
> nevyuzil. Nejradsi bych koupil AMD Athlon64 X2 4800+BOX (2.4GHz, s939,
> Toledo, 2x1MB)
> ale nejsem si jist zda pri mem zpusobu pouziti budou pracovat obe jadra.

To nejsem schopen posoudit. S omezovanim rychlosti, bohuzel,
nemam moc zkusenosti, spise s firewallem, kde vim, ze
preusporadani pravidel vede casto k diametralne rozdilnemu
zatizeni procesoru... Jak rikam, nejsem schopen posoudit zcela
Vas pripad, ale neslo by se nad tim tez zamyslet? V mem pripade
se jednalo o vhodne vetveni, kdy procesor nemusel prochazet cely
sileny seznam pravidel, ale vzdy max. 5-10...

> Dik za radu, Jarda

Zdravi
Honza Marek