Prerouting

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Úterý Únor 7 10:23:27 CET 2006

Oqak wrote:

> Dovolte upresnujici otazku, kdyz mam LAN sit
> 1.2.3.9/255.255.255.0, tak mohu legalne pracovat v iptables a obecne v
> TCPIP z takovouto syntaxi?
>
> 1.2.3.11/255.255.255.248? Melo by to teoreticky vymezit HostMin:
> 1.2.3.9 az HostMax: 1.2.3.14, otazka je, zda je to takto zapsane koser?

To nevim, ja pouzivam zapis 1.2.3.4/30 a to funguje.

> Aha, to jsem chtel slyset. Vim ze tam jde nejak napsat rozsah portu od
> do.

Jde vyjadrit i rozsah IP adres, viz prispevek nekde vyse.

> No chtel jsem treba 1.2.3.5 az 1.2.3.9, na to ale masku nenapasuji,
> takze musim pouzit skutecne co povolena adresa to jeden radek (a
> ulehcit si to vasim skriptem, za nejz dekuji).
>
> Proc mi nechodi toto?
>
> iptables -t nat -A PREROUTING -s $IP -p all -j DROP
> iptables -t nat -A PREROUTING -s $IP -p udp --destination-port 53 -d
> $BRANA -j ACCEPT
> iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --destination-port 80 -d
> $IP_ALLOW -j ACCEPT

   1. Co na tom nechodi?
   2. Co mate v promenne IP?
   3. Neni to proto, ze filtrovat byste mel v tabulce filter (=vyhodit
      -t nat)?
   4. Pripadne neni problem s tim, ze v tabulce nat (Network Address
      Translation) v prerouting lze matchovat jen destination?
   5. Co to pise za hlasku?

> BRANA je adresa kde bezi firewall s natem.
> Nechodi kdyz to na zacatku takto dropnu (jinak chodi). Asi jsem neco
> nepochopil.

Aha, takze to chodi. :-) Vypada to, ze prvni pravidlo vam sezere pakety,
ktere pak chcete povolit. Protokol IP je totiz nadmnozina TCP i UDP.
Takze prvni pravidlo musite dat az na konec.

> To ctu, no jsem spise kovany na Windows, tam je filosofie ovladani
> uplne jina. Iptables je jen ovladani kernelu Linuxu a tedy zcela
> unikatni.

A jak se to dela ve Windows? Tam taky budete mit nejakou userspace
utilitku, ktera vam dela interface do kernelu. Myslim, ze se jmenuje
netsh, ne?

Libor