Jakou databazi

MaReK Olšavský orsm na centrum.cz
Úterý Únor 7 13:22:45 CET 2006

Katerina Bubenickova napsal(a):
> DD,
> prisel k nam pozadavek navrhnout rozpocet pro
> databazi s webovym rozhranim, do ktereho by lekari z
> cele CR/EU zadavali data.
> Ma se jednat o cca 40 tis. zaznamu za rok pro CR,
> cca 4 mil./rok pro EU.
> Dulezita je spolehlivost a dostupnost,
> prijatelna rychlost.
> Vystupem maji byt statistiky,
> o slozitosti tabulek nic nevime, snad to bude jednoduche.
>
> Prosim, poradte, staci postgreSQL, nebo mame hledat neco lepsiho?
> Da se odhadnout potrebny HW?

Dobry den,
mozna ze ode mne ( http://www.linuxsoft.cz/user_page.php?user_id=1804 )
bude odpoved trochu zaujata, ale jednoznacne bych sahl po PostgreSQL.
Dovody:
1. Asi nejlepsi implementace SQL normy
2. Vykon neni tak vyrazne padajici v zavislosti na mnozstvi pracujicich
lidi...
3. Kvalitni transakce, pohledy, triggery a stored procedury
4. Pokud jsou zapotrebi stored procedury, je mozne pouzit i
flexibilnejsi jazyk, nez PL/SQL. PostgreSQL zvlada i TCL, Perl, Python, C
5. Nekolik typu indexu, protoze bTree nejsou vzdy nejvhodnejsi
6. Stabilita vyvoje...

MySQL ve verzi 5 sice uz Triggery, Transakce, Pohledy a Stored Procedury
ma i na svych tabulkach, nicmene je to relativni novinka a zatim asi ne
moc siroce overena, takze jeste stale mohou byt bugy a nestability...
Pri malem poctu uzivatelu je nepomerne rychlejsi, nez PostgreSQL.

FirebirdSQL - Skvely, rychly, maly... Trochu me limituje, ze zatim je
nutne psat stored procedury v PL/SQL, protoze proti Pythonu ma tento v
podstate nulove moznosti. Nektere datove typy mi tam jdou trochu pres
ruku, uz jsem dost uvykl na PostgreSQL.

<komerce>To zatizeni, ktere jste napsala bude v klidu zvladat miniaturni
desticka VIA EPIA, dulezite bude mnozstvi RAM a pripadne mit disky v
RAIDu. Ziskate tim v podstate nehlucny server s malou spotrebou. V
LinuxSoft.cz Vam jej s radosti postavi a nainstaluji.</komerce>

- --

MaReK "Penguin" Olšavský
PHP Voodoo
private mail: orsm na centrum.cz
private web: http://orsm.wz.cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm na centrum.cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Na stránce bylo napsáno: "Optimalizováno pro Explorer 5, nebo lepší".
   Tak jsem přešel na Mozilla Firefox  --> http://firefox.czilla.cz/