Jakou zvukovku? hw mix a mikrofon

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Úterý Únor 7 23:00:07 CET 2006

Dne úterý 07 únor 2006 21:34 Libor Chocholaty napsal(a):
> To uz i Audigy4 jsou doprodej? Kam ten svet speje... :-)

Mě spíš překvapuje, že dokázali prodávat s malými obměnami totéž skoro 10 let
a když už jim došly všechny existující zkrakty z oblasi audia a domáího kina
co by si mohli tisknout na krabice  (bez ohledu na to, jestli je takové věci
jejich hardware vůbec schopen), tak začali nový hype kolem x-fi.

> Co myslite tim kvalitnim SRC?

Myslím tím kvalitně přesamplovat zvuk na 48kHz, ještě než se pošle do karty,
aby se to pak nepřesamplovávalo nekvalitně tam. Umí to třeba aqualung (něco
jako foobar pod win).

> (http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=34281). Nevim co je to
> zac, ale asi Audigy4 bez privlastku. V CzechComputer ji maji za cca 1500Kc

 Dejte si pozor, jestli to není právě kategorie c). Ledacos tomu napovídá.

> Jak jsem se dival, tak i karty s VIA ENVY24 by mely umet hw mixing.

Ano, čipset Envy24 alias ICE1712 obsahuje digitální mixér, nicméně slouží k
něčemu jinému než dmix nebo mixování v emu. Princip je takový, že ten čipset
dokáže obsloužit až 10 vstupů a 12 výstupů, přičemž každý z nich je možné
interně naroutovat na liovolný jiný nebo právě na vstup mixu (u každého se dá
navíc nastavit úroveň) a výstup mixu opět naroutovat na nějaký výstup.

Tudíž na míchání zvuků z několika aplikací je to nepoužitelné. Teoreticky by
sice šlo nastavit si v každé aplikaci jiný HW výstup až do zmiňovaného počtu
a pak si to v kartě namíchat a naroutovat na jeden výstup, ale bylo by to
poněkud krkolmné a navíc by musely mít všechny zdroje stejnou samplovací
frekvenci.

Jinak novější čipset Envy24HT alias ICE1724 už má jenom 4 vstupy a žádný
digitální mixer neobsahuje. V levnějších consumer kartách najdete spíš právě
tenhle.

> Alespon podle stranek www.alsa-project.org, bohuzel ovladace jsou prave
> ve fazi vyvoje.

To rozhodně není pravda. Jak Envy24, tak Envy24HT jsou podporované už pěkně
dlouho (v prvním případě roky) stejně, jako mnoho karet na nich postavených.

> Nevite neco o kartach s timhle cipsetem?

Vím o nich docela dost. Dvě takové mám ;)

Ctirad