iptables a --mac-source

Premysl Hruby lin-konf na post.cz
Středa Únor 8 14:36:01 CET 2006

Petr Hvězda wrote:
> Zdravim,
>
> rozhodl jsem se na jedne nasi pobocce, kde je mene PC trochu ztizit
> pripojeni dalsich PC bez vedomi naseho IT strediska. Zkousim k tomu ucelu
> pouzit $SUBJECT, ale nekde asi delam chybu. Ucelem je aby PC vubec nedostal
> IP adresu a aby mu tudiz nejely zadne sitove sluzby. Nicmene tak jak to mam
> to moc dobre nefunguje a IP adresu dostane... Takze mam to zarizeno takto:
>
> 1. pravidlo, ktere smeruje vsechny dotazy na DHCP na retezec dhcp-me:
>
>  iptables -A myinput -s 0.0.0.0/0 -d 255.255.255.255 -p udp --sport bootpc
> [...]

Taky zdravim,

neni to zbytecne, tahle kontrolovat pristup pouze k DHCP ? Co kdyz si
nastavim pevnou IP. Pokud neni soucasti prideleni IP adresy DHCP
serverem i povoleni dane kombinace IP/MAC ve firewalu (jako triger v
DHCP) tak se to da trivialne obejit.
Jestli tam mate malo pocitacu (tj. cena kontroly je dostatecne mala
vzhledem k vykonu/zdrojum toho routeru) tak bych sel radeji do neceho
takoveho:

iptables -N MAC_TEST
iptables -A -j MAC_TEST

iptables -A MAC_TEST -m mac --mac-source ZD:RO:JO:VA:MA:C -j RETURN
... pro vsechny mac ..
iptables -A MAC_TEST -j LOG --log-prefix "Nepovolena MAC"
iptables -A MAC_TEST -j DROP

takze to pakety s nepovolenou MAC proste dropne. Zaobalit to do toho
Vaseho skriptu by nemel byt problem. (pripadne by bylo vhodne PC co vice
komunikujou zaradit v seznamu vyse)

P. H.