Par otazek k RHEL4

NOVOGEAR administrator@novogear.cz administrator na novogear.cz
Středa Únor 8 14:53:55 CET 2006

Zvazuji nasazeni RHEL4 na nas server, mam Eval verzi
a potrebuji odpoved na par otazek

1 - Je normalni, ze po standartni instalaci baliku
RHELu je v prostredi Gnome jako vychozi prohlizec Konqueror?
V panelu pripravene ikony pro Firefox a Evolution nefunguji -
nejsou nainstalovane. Je chyba napr. v instalacnim programu
pro ceskou verzi, nebo opravdu nekdo "prasacky" narval
Konqueror (nemam nic proti nemu) a tim samozdrejme vsechny
knihovny KDE do prostredi GNOME a pritom se ani nenamahal
spravit ikony v panelu GNOME? Je to vubec u produktu za
nekolik desitek tisic mozne?

2 - existuje nejaky rozumny graficky "Package manager",
nejlepe primo z RHEL  at necpu do instalace cizi baliky.
Napriklad neco jako Aptitude, nebo Synaptic. Ten original
z RHELu je nepouzitelny. Instalovat pomoci rpm, nebo up2date
se mi nechce, kdyz uz bude na serveru graficke prostredi.
(Je otazka jestli XWindow instalovat - ale do budoucna ho budu
potrebovat). Slysel jsem ze v Redhatu se pouziva YUM, ale
nemuzu ho v balicich k RHELU najit - zatim jsem RH distribuce
moc nepouzival

PS: Na servery jsem pouzival Suse, nebo Slackware, ale uz
jsem "lenivy" a docela rad bych pouzil RHEL. Jen mne zarazi
ty naproste "BOTY" ktere bych od enterprise distribuce necekal
myslel jsem ze jsou v pouzitelnejsim stavu - nebo mozna nekde
delam chybu ja?

Dekuji

S pozdravem

--