Par otazek k RHEL4

Vinclav Erich vinclav na ives.vs.sk
Středa Únor 8 15:39:41 CET 2006

On Wed, 08 Feb 2006 14:53:55 +0100, NOVOGEAR administrator na novogear.cz wrote
> Zvazuji nasazeni RHEL4 na nas server, mam Eval verzi
> a potrebuji odpoved na par otazek

Eval??? To je aka?

> 1 - Je normalni, ze po standartni instalaci baliku
> RHELu je v prostredi Gnome jako vychozi prohlizec Konqueror?

Nie

> V panelu pripravene ikony pro Firefox a Evolution nefunguji -
> nejsou nainstalovane. Je chyba napr. v instalacnim programu

Pokial su tieto programy nainstalovane, tak funguju...

> pro ceskou verzi, nebo opravdu nekdo "prasacky" narval
> Konqueror (nemam nic proti nemu) a tim samozdrejme vsechny
> knihovny KDE do prostredi GNOME a pritom se ani nenamahal
> spravit ikony v panelu GNOME? Je to vubec u produktu za
> nekolik desitek tisic mozne?

Nie, vsetko funguje ako ma, a niekolko desiatok instalacii som uz robil...
Som vcelku prekvapeny, ze mozu byt taketo problemy. Ale pracujem s RHEL ES4 a
AS4...

> 2 - existuje nejaky rozumny graficky "Package manager",
> nejlepe primo z RHEL  at necpu do instalace cizi baliky.
> Napriklad neco jako Aptitude, nebo Synaptic. Ten original

existuje, ale nie priamo od RedHat-u. Ako vcelku doveryhodny (samozrejme, vec
nazoru) zdroj povazujem:
http://dag.wieers.com/packages/synaptic/

> z RHELu je nepouzitelny. Instalovat pomoci rpm, nebo up2date
> se mi nechce, kdyz uz bude na serveru graficke prostredi.
> (Je otazka jestli XWindow instalovat - ale do budoucna ho budu
> potrebovat). Slysel jsem ze v Redhatu se pouziva YUM, ale
> nemuzu ho v balicich k RHELU najit - zatim jsem RH distribuce
> moc nepouzival
>
> PS: Na servery jsem pouzival Suse, nebo Slackware, ale uz
> jsem "lenivy" a docela rad bych pouzil RHEL. Jen mne zarazi
> ty naproste "BOTY" ktere bych od enterprise distribuce necekal
> myslel jsem ze jsou v pouzitelnejsim stavu - nebo mozna nekde
> [...]

Hm..., myslim, ze problem bude najskor medzi klavesnicou a stolickou... ;)
(teda bez urazky - na prvy krat som ani ja neinstaloval hned vsetko OK...)
Prave ze som vcelku spokojny s touto distribuciou, aj ked samozrejme urcite
vyhrady mam, ale urcite sa netykaju uzivatelskeho rozhrania, ktore povazujem
dokonca za _velmi_ stabilne (hovorim o default gnome, kde som pre istotu ani
neskusal)

--
Erich Vinclav