hardware pro router

Jaroslav Jirásek jirasek na sauron.cz
Středa Únor 8 20:40:03 CET 2006

> Zalezi jaky mate traffic a co od toho QOS presne chcete.
> Nicmene pravdepodobne tu rezervu uz na strane HW mate.
>
> Shapoval jsem 4Mbps linku na ani ne zpoloviny tak vykonnem
> stroji a zatizeni vubec nebyl preoblem.
>
> Co presne vytezuje ten CPU? System? Nejaky proces?
> Bez kosice se to neprojevuje? Zkuste stejny shaper
> na jinem hw nebo na stejny hw dat jiny shaper. Vyradte
> vypocetne narocna pravidla (rozhodovani dle obsahu paketu,
> rozhodovani na zaklade znalosti aplikacniho protokolu).

nejvic ho vytezuje to shapovani.
Pokud ho vypnu je zatizeni male.
Mozna mam problem v konfiguraci toho shaperu.

mam hlavni tridu:

ip link set imq0 up
tc qdisc add dev imq0 root handle 1: htb r2q $R2QHALF
tc class add dev imq0 parent 1: classid 1:1 htb rate "$IMQ0SPEED"kbit
quantum 1500

A pro kazdeho uzivatele omezuji rychlost takto:

tc class add dev imq0 parent 1:1 classid 1:$ID htb rate "$MINIMQ0SPEED"kbit
ceil "$SPEED"kbit
tc qdisc add dev imq0 parent 1:$ID handle $ID: sfq perturb 10
tc filter add dev imq0 parent 1: protocol ip prio 1 u32 match ip src $HOST
flowid 1:$ID
tc filter add dev imq0 parent 1: protocol ip prio 1 u32 match ip dst $HOST
flowid 1:$ID
iptables -t mangle -A PREROUTING -i $IFACE -s $HOST -j IMQ --todev 0
iptables -t mangle -A POSTROUTING -o $IFACE -d $HOST -j IMQ --todev 0

ty 2 radky itables pro kazdeho uzivatele potrebuji - tohle je priklad
uzivatele, ktery ma
"halfduplexni" linku.
pro uzivatele s "fulduplexni" pouzivam jeste IMQ1 a IMQ2

Jarda