Jakou databazi

Pavel Stehule stehule na kix.fsv.cvut.cz
Čtvrtek Únor 9 10:24:13 CET 2006

> Svet se vyviji:
>
> 	http://www.oracle.com/technology/products/database/xe/index.html
>
> 	Oracle Database 10g Express Edition (Oracle Database XE) is
> 	an entry-level, small-footprint database based on the Oracle
> 	Database 10g Release 2 code base that's free to develop,
> 	deploy, and distribute; fast to download; and simple to
> 	administer.
>
> Instalace software z rpm-ka vcetne vytvoreni databaze (dejte si
> pozor, s jakym charsetem se vytvari) za deset minut.

Kdyz jsme u toho, instaloval jsem si XE na win, a hodne se mi libilo. Na
linuxu jsem nespel. Rpmko, ktere se je na oraclim webu je naborene. Nevite
nekdo jak na to?

Jinak k diskuzi. Jak jste zminil, vsechny dostupne databaze bezproblemove
zvladnou drive uvedene pozadavky. Pro jednoucelovou aplikaci je asi
vhodnejsi zacit s lehci databazi. Preci jen PostgreSQL nebo MySQL (zvlast
Firebird) se spravcuji snaz. Vim, ze i Oracle se musi zivit, ale prijde mi
neefektivni a v podstate plytvanim penez na jednoduche projekty nasazovat
komercni soft. 4G limitu se celkem snadno dosahne.

Zdravim
Pavel Stehule