hardware pro fileserver

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Únor 9 23:42:24 CET 2006

Dne Thu, Feb 09, 2006 at 10:03:48PM +0100, Petr Stehlik napsal:

> problem byl zrejme v tom, ze BIOS vidi opacne poradi tech dvou on-board
> SATA radicu nez Linux kernel. Takze Debian nainstaloval grub do MBR na
> prvnim disku, ktery ale BIOS pri startu vidi az jako treti, ale zkousi
> bootovat z prvniho, na kterem nic neni, takze nenabootoval. Resenim je
> nainstalovat grub na vsechny disky jeste pred prvnim instalacnim
> rebootem (z druhe konzoly, v chrootu).

No to se rozumi samo sebou, od toho preci ten raid je, aby system nabotoval
za kazdych okolnosti, tedy i kdyz prijde o prvni disk.

> Hm, to by mozna stalo za opravu v linux kernelu, aby videl stejne poradi
> disku jako BIOS.

Tezko, neexistuje zadny zakon rikajici, v jakem poradi maji byt radice videt.
Kazdy BIOS o tom ma jinou predstavu a v jadre to zase pro zmenu ovlivnite
tim, v jakem poradi nahrajete v initrd moduly pro dane radice.

zdravim
dan