OPENVPN blokace uzivatelu 2

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pátek Únor 10 14:18:18 CET 2006

Dalibor Kouřil napsal(a):

> ano, bez problémů. Takto to bylo původně, teď je potřeba blokovat nějaké
> uživatele.

Tu chybovou hlášku to dá hned při startu nebo při připojení klienta?
Nezačne se hned spojovat nějaký klient při startu serveru, takže
to padá na následek spojení a pak to vypadá jako chyba startu serveru.
Co je v logu před tímto řádkem?

Pokud to způsobuje připojení klienta, tak to znamená, že to máte
blbě nakonfigurované a buď klient nepošle svůj certifikát (dá se to
tak nakonfigurovat) nebo ten certifikát má špatně nastavenou oblast
použití:
openssl verify -CAfile ca.crt -purpose sslclient certifikatklienta.crt

Máte v konfiguraci serveru použito něco jako "ns-cert-type client"
a jsou certifikáty klientů generovány s nějak rozumně nastavenou oblastí
použití (v openssl.cnf položky nsCertType/keyUsage/extendedKeyUsage)?

> předpokládám, že na konci má být ca.crt a ne openvpnca.pem (ca.pem vůbec
> nemám). napíše to Verify OK.

Ano, tam má být odkaz na používanou certifikační autoritu pro OpenVPN.

M.