crypt (enigma) z BSD

Miroslav BENES miroslav_benes na zdas.cz
Pátek Únor 10 14:36:36 CET 2006

>Zamita se. Pokud pres firewall projdete az do DMZ k serveru na port 21,
>potom samozrejme muzete pred jednadvacitku posadit stunnel nebo ssh.
>Otazkou je, aby tato uprava nemela negativni dopad na stavajici operace
>s vaseim ftp serverem; potom byste skutecne musel pouzit u vaseho ftp
>serveru napr. STARTTLS ficuru, ktera by umoznila volitelne data sifrovat.

Zamítá se.
Fiewall funguje jako aplikační proxy, která rozebírá i "vnitřek" spojení
a jednotlivé použíté příkazy ..
Pokud by se mělo použít ssh, musela by data protékat přes "obyčejnouL
generickou TCP proxy, která nijak nekontroluje obsah -> byla by nutná
změna konfigurace na fw.

>Jde vam tedy o sifrovani nebo ne ? Pokud v ceste je nejaky transparentni
>antivir, pak sifrovani ho odstreli a antivir bude tudiz k nicemu. Takze
>tady je odpoved spise na organizacni urovni, nikoliv administracni.

Asi jsem se blbě vyjádřil .. Jde o to, že se budou ty data štosovat na
některém z vnitřních serverů. A protože není "přímá viditelnost" mezi
stroji na kterých data vznikají a stroji, kde se budou ukládat, musím
využít mezistupeň - ftp sevrer v DMZ, dostupný z obou míst. A protože je
nenulové riziko, že by mohl být kompromitován, je potřeba tento mezikrok
(tedy dočasné uložení na ftp a následný přenos do vnitřní sítě) provádět
tak, aby ta data byla pro případného útočníka nečitelná.
Navíc je jako podmínka (pokud možno) neměnit nastavení fw.
BTW antivirák ty data neodstřelil - asi mu to připadalo jako shluk
náhodných čísel a nepoznal v tom zakryptovaný archiv :)

>Tak to opravdu nefunguje. Jak muzete z cisla vypocitat jine cislo ??

A jak je tedy možné, že si do nějakého programu (tuším puttygen)
naimportuju soukromý klíč a můžu následně vyeportovat veřejný ? Aspoň se
mi to takto jednou chovalo ..