dotaz na HW pro pokusy

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pondělí Únor 13 12:14:35 CET 2006

On Mon, 13 Feb 2006 07:08:35 GMT, Filip Flajšar <linux na ssos.cz> wrote:

>  A co mikrotik nebo jiny routerboard? Mam pocit, ze na nich bezi orezany
>  debian.

	V podstatě jsou u nás běžné 4 možnosti:

- Routereboard
- WRAP
- Asus WL500G nebo něco podobného
- VIA Epia

	Já mám Routerboard. Běží tam plný Debian, CPU jde přetknout na
333MHz, přímo od RB se pak dá koupit 400MHz kousek. Jeden tady mám a od té
doby, co je tam jádro 2.4.31, tak s tím není problém, na 2.4.30 jsem měl
nějaké problémy s netfilterem.

Výhody:

- prý (?) je rychlejší, než AMD Geode na stejné frekvenci
- má zabudovanou flash paměť 128MB
- má relativně rychlý CF slot (narozdíl třeba od toho Asusu)

Nevýhody:

- dražší, vyjde to s case a 512MB CF na 5500 bez DPH, ale pořád o dost
levnější než Epia
- je potřeba kompilovat kernel (kdyby někdo chtěl, můžu poskytnout své
překlady)
- jenom 32MB RAM (WRAP má 64 nebo 128MB)
- nemá USB

	Pokud do toho chcete jít, doporučuju aspoň 512MB CF, já jsem koupil
256MB a vlezu se tam opravdu jenom těsně.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860