4GB RAM a 2.6.x

Miroslav BENES miroslav_benes na zdas.cz
Pondělí Únor 13 23:34:52 CET 2006

>Nebude to tím že v tom PC jsou i další paměti ?
>
>ROM biosu, grafiky, RAM grafiky, nějakých jiných karet atd.... které se
>mapují do normálního rozsahu :-)

Ale že by to bylo 300 MB (můj případ), resp. 819 MB (původní tazatel) ?
To by se tam potom žádné jádro bez podpory HIGHMEM (s omezením na 1 GiB)
ani nemohlo rozjet ..

A taky to nevysvětluje stav (viz jiný příspěvek), kdy při osazení 3,5
GiB "chybí" cca 220 MB, zatímco při osazení 4 GiB najednou chybí 964 MB ..

BTW Ať už to chybí z jákehokoliv důvodu, jedna otázka zůstala
nezodpovězená : Dá se k této paměti nějak dostat - třeba jako RAMDISK ?
Pokud je jádro přeloženo s volbami CONFIG_HIGHMEM a CONFIG_HIGHMEM64G,
dá se logicky usodit, že za vhodné konstelace hvězd můžou některé
procesory mapovat 64 GB -> logicky by se mělo dát namapovat víc než 4 GB
(tedy "původní" 4 zvýšené o RAMku vytěsněnou ROMkami) - i když už ne
přímo pro procesy.

Nebo by se mohla dát stránkovat, když už podobné vymoženosti podporovala
(fyzicky) stařčká "skoro8bitová" vykopávka 8088 v reálném režimu (viz
specifikace EMS), resp. emulaci v rozšířeném režimu (80386). Alr to jsou
z mojí strany jen čiré spekulace a budu rád, když je někdo zkušenější
uvede na pravou míru.