disk misto cd/dvd v ntb

pat pat na xvalheru.org
Úterý Únor 14 23:17:02 CET 2006

Ahoj,

poridil jsem si IBM T43 a vymenny ramecek na druhy disk misto cd/dvd. Vse
funguje "spravne", ale ... .

Problem je nasledujici:
- pokud memam ve fstab zaznam mnt pointu pro disk, tak system nabiha v poradku
(je zde mnt point jen na cdrom), v obou pripadech - disk nebo cd/dvd
- pokud ovsem dam do fstab naskedujici:
/dev/hdc5 /mnt/hdd reiserfs user,noauto 0 2
tak kdyz je tam disk, tak system nabehne korektne, ale pokud tam dam cd/dvd,
tak system zahlasi, ze zde neexistuje hdc5 (coz je asi v poradku), ale potom
se kousne na tom, ze systemovy disk je vadny a ze nemuze provezt fsck:
Fsck could not correct all errors, manual repair needed
Give root password for maintenance
(or type Control-D to continue):

Systemovy disk je PATA pres SATA (toto jsem vycetl na
http://www.thinkwiki.org/wiki/Category:T43), takze systemovy disk se hlasi
jako /dev/sda.

Kdyz jsem mel svuj staricky ntb (IBM R30), tak vse fungovalo korektne, ale
systemovy disk byl IDE.

Dekuji za rady

     Pat