ab (Apache Benchmark) nefunguje

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Únor 15 12:36:44 CET 2006

	Zdravim,

mel jsem potrebu merit vykon ruznych casti weboveho serveru, a rekl jsem
si, ze pouziju ab (Apache Benchmark, z distribuce Apache). Pouzili jste
tohle nekdy? Prijde mi, ze ab je nefunkcni.

- i kdyz se mu da vic paralelnich pozadavku, tak bezi jen jako jeden
	thread, i kdyz mam vic procesoru. Cili klient nedokazal
	na jednodussich pozadavcich vytizit server (oba dvoujaderne A64,
	spojene gigabitovou siti). Dokonce ani kdyz jsem takovych klientu
	pustil 10 na deseti stejnych strojich proti jednomu serveru.

- ab je zrejme psany kolem udalostne rizene smycky (select()/poll()),
	ale nejak divne si pocita timeouty - casto se mi stavalo, ze ab
	skoncilo pro timeout pozadavku, ale na serveru jsem zadnou chybu
	neobjevil - odhaduji ze to bylo spis tim, ze ten pozadavek
	proste prilis dlouho visel v te udalostne rizene fronte u ab.

	Kdyz jsem na tech 10 strojich pustil na kazdem jednu kopii
one-lineru v Perlu s nekonecnou smyckou nad LWP::UserAgent, tak server
delal asi o 30-50% vic pozadavku nez pod ab. Kontroloval jsem i
navratove hodnoty od LWP::UserAgent, zadne pozadavky nekoncily s chybami.
Prubezne jsem si nechal vypisovat kolik pozadavku se dela, a nezdalo
se, ze by nektere kopie byly "odstrkovane" a na necem timeoutovaly.

	Zkousel jsem ab s ruznou paralelizaci - nejvyssi vykon mel
server pri paralelizaci cca 2-4 pozadavky z jednoho ab.

	Ma nekdo podobnou zkusenost? Je ab nepouzitelny?

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |