ceska klavesnice + fluxbox

Pátek Únor 17 10:37:41 CET 2006

On Tue, 14 Feb 2006, pat wrote:

> mam dotaz ohledne ceske klavesnice ve fluxboxu. Potrebuji neco, co mi
> bude ukazovat jakou mam prave zapntou klavesnici - neco jako je applet v
> Gnome nebo neco, co obsahuje KDE.

Ja mam sice applet v panelu, ale ten je normalne schovany, takze jeste
jsem udelal, ze ceska klavesnice se indikuje rozsvicenim capslockove
ledky na klavesnici (a pri te prilezitosti jsem dal prepinani klavesnice
na capslock, aby byl k necemu uzitecny):

setxkbmap -layout 'us,cz' -option 'grp:switch,grp:shift_toggle,grp:caps_toggle,grp_led:caps'

(Tradicni capslock je stale pristupny jako shift+capslock, ale nema zadny
indikator, coz muze byt ponekud matouci. <g> Premyslel jsem, ze by se
mohly fyzicke identifikatory zdvojit tim, ze by se pridalo blikani, ale
byla to jen uvaha.)

> Take se chci zeptat, jestli psani velkych pismen s hacky a treba t~, n~,
> d~, je problemem jen fontu nebo se jeste neco musi nastavovat - zatim se
> mi dari psat jen standartni veci.

Zalezi kam to pisete. Ten program musi zvladat mrtve klavesy (dnes uz to
neni obvykle, ale byvaly casy, kdy byla spousta programu naprogramovanych
blbe) a musi mit locale, ktere tyhle znaky umoznuje (pokud ale muzete
psat ohackovana pismena jednoklavesova, pak locale asi problem nebude).