mozilla se po upg nespouští

Neděle Únor 19 13:10:14 CET 2006

On Sat, 18 Feb 2006, miroslav_benes wrote:

> open("/usr/lib/mozilla-1.7.12/plugins/flashplayer.xpt",
> O_RDONLY|O_LARGEFILE) = 4

Ja Vam verim... A nebylo tam aspon v mezitim nejake fcntl(), co by
ten O_NONBLOCK nastavilo? I tak by to bylo neobvykle, ale uz aspon
opodstatnene. Vracet EAGAIN (tedy spis EWOULDBLOCK, ale na Linuxu je to
totez) bez O_NONBLOCK je dost divne, skoro az chybne.

> A ten futex - to je co ?
> V manuálu jsem našel, že :
> "The  sys_futex  system  call  provides  a method for a program to wait
> for a value at a given address to change .."

Ano, tohle to je. Pouziva se to pro vzajemne vylouceni mezi procesy
(ci thready) sdilejicimi urcitou pameti. Proces atomicky inkrementuje ci
dekrementuje nejake cislo v pameti, a kdyz prekroci urcitou hranici, tak
vidi, ze se musi uspat, nebo nekoho jineho probudit, tak provede tenhle
syscall. (Vyhoda je samozrejme v tom, ze pri nizkem stupni soupereni
(nebo jak to rict dobre cesky) se to obejde bez volani jadra.)

> Takže se ověřuje, že na nějaké adrese (0xb7d7abf8) je hodnota (14662).
> Ale proč ?!?

Kdyz tak na to koukam, tak neobvykla je nejen ta hodnota, ale i ta
adresa, ktera je nekde strasne vysoko. V zasobniku to asi nebude (tedy
jestli nemate nejakou randomizaci adresoveho prostoru), ale mohlo by to
byt v nejake sdilene knihovne, ktere se podle noveho svetoveho poradku
strkaji nekam k vrcholu adresoveho prostoru. Pokud to je skutecne nejaka
sdilena knihovna a mate jeste ten vystup z strace, tak by z toho melo jit
zjistit, ktera to byla.

> BTW pomohla "reinstalace" jazykového balíčku s češtinou (viz jiné
> příspěvky v tomto vlákně).

To jsem si vsimnul a je to dost zvlastni. Te reinstalace to mozna
nejak reorganizovala, takze se uz ty operace, co delaly problem driv,
neprovadeji.